TeenHelp
Support Forums Today's Posts

Get Advice Connect with TeenHelp Resources
HelpLINK Facebook     Twitter     Tumblr     Instagram    Hotlines    Safety Zone    Alternatives

You are not registered or have not logged in

Hello guest! (Not a guest? Log in above!)

As a guest on TeenHelp you are only able to use some of our site's features. By registering an account you will be able to enjoy unlimited access to our site, and will be able to:

• Connect with thousands of teenagers worldwide by actively taking part in our Support Forums and Chat Room.
  • Find others with similar interests in our Social Groups.
  • Express yourself through our Blogs, Picture Albums and User Profiles.
  • And much much more!

Signing up is free, anonymous and will only take a few moments, so click here to register now!

Education and Careers Work of any kind can get stressful at times. Ask in this forum if you need help with coursework, applications, and more.

Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
  (#1 (permalink)) Old
molliegym Offline
Member
Junior TeenHelper

molliegym's Avatar

Name: Molly

Blog Entries: 1

Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 07:20 PM

Okay, so for my french class, I have to "interview" via internet (forums/email) 3 people who speak french. All you have to do is answer the following questions (in French, please) and I would really appreciate any help:

1. Votre nom et pays?

2. Quelles emissions de tele-realite est-ce que vous regardez?

3. Pourquoi aimez-vous ce genre d'emission? Qu'est ce qui vous interesse ou vous passionez le plus dans ces emissions?

4. Quand vous parle d'une emission de tele-realtie avec vos amis, de quoi parlez-vous?

5. (A votre avis) pourquoi les realisateurs creent tant d'emissions de ce genre?

6. Quel genre de publicite on montre pendant ces emissions dans votre pays? Est-ce que ces publicities visent un public particulier? Si oui, qu'est-ce que cela revele sur le public vise?

7. Est-ce que vois aimerez participer a une emission de tele-realite? Explique vos raisons.

Thanks again
  Send a message via AIM to molliegym Send a message via MSN to molliegym  
  (#2 (permalink)) Old
Hyper Sonic Offline
Banned
I can't get enough

Hyper Sonic's Avatar

Blog Entries: 23

Re: Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 07:41 PM

1 Je m'appelle Lee et je viens a Angleterre

2. Normalement je ne regarde jamais de tele-realite mais je regardais le premier saison de Big Brother quand c'était nouveau

3. Quand il commencerais ce n'était pas comme tout des autres, c'était nouveau est intéressent, en particulier parce qu'il y a des cameras dans le salle de bains!

4. Nous parlons de temps en temps - quand nous dirons que c'est incroyable que ça peut continuer - c'est seulement au sujet de sexe aujourd'hui.

5. Je pense que c'est parce que les gens veulent des personnes qui ne sont pas comme ils. Quelqu'un qui est fou. Il semble qu'il y a trop de personnes comme ça donc des 'étoiles' ne sont pas pour beaucoup de temps.

6. Je ne regarde pas des émissions ainsi je ne disais pas.

7. Jamais! Je déteste de télé-réalité. C'est dégradant et ce n'est pas pour divertir le publique mais pour humilier des célébrités

:]

(#3 (permalink)) Old
Member
I can't get enough

InSovietRussiaORGASMGotU's Avatar

Re: Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 08:54 PM

The only part I'll say in English is this: I'm too lazy to be bothered to put in any accents and such, so make do without them or put them in yourself.

Je suis desole que mon francais n'est pas tres bien mais je ne parle pas pour les long temps.

1. Je m'appelle Nick et je viens en Canada.
2. Je regarde les tele-realites comme "Hell's Kitchen", "Kitchen Nightmares" et "The F Word", tous les emissions avec Gordon Ramsay.
3. Je seulment regarde ces emissions quand les autres emissions sont tres mal et je suis ennuye. Bien que j'aime les emissions, souvent ces n'interessent pas.
4. Je parle quand nous sont tres ennuyent ou avec un peu des amis ou les regardent. Beaucoup de mes amis sont aux universitie, ainsi nous parlons d'autre sujets academique ou un autre chose avant nous pensons a parler de ces emissions.
5. Je pense que c'est parce que beaucoup les personnes sont tres pathetique et les veulent quelque chose au dela de leur capacite a atteindre. Ou peut-etre les emissions sont une realite tres fou ou pourrait un source d'attention.
6. Je pense les personnes qu' a vingt ans ou plus vieux. Je ne sais pas.
7. Haha, mon realite et vie et tres bien dans la comparison aux personnes pathetique et desesperent. Aussi, ces emissions sont tres drole mais ces sont tres degradant. L'idee de habite une vie de celebrite pouve faite vomi-me.

(#4 (permalink)) Old
Hyper Sonic Offline
Banned
I can't get enough

Hyper Sonic's Avatar

Blog Entries: 23

Re: Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 09:03 PM

Quote:
Originally Posted by YourNightmare View Post
The only part I'll say in English is this: I'm too lazy to be bothered to put in any accents and such, so make do without them or put them in yourself.
I used a French spell checker I had in firefox

(#5 (permalink)) Old
Member
I can't get enough

InSovietRussiaORGASMGotU's Avatar

Re: Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 09:08 PM

Quote:
Originally Posted by Hyper Sonic View Post
I used a French spell checker I had in firefox
Haha, I'm too lazy to be bothered. I haven't been in a french class for a while, haven't spoken it in a while so there's no penalty with not putting in all those damn accents lol. Or, I could take the initiative and put in all them myself but that's not happening. Last choice, a mod or admin does that for me *waits patiently for that*.

(#6 (permalink)) Old
SillyEvee Offline
Member
Experienced TeenHelper

SillyEvee's Avatar

Name: EV

Re: Anyone who speaks French? - January 11th 2009, 09:37 PM

1. Je m'appelle Evee et j'habite aux Étas-Unis. (Je suis né au Canada. Prenez le pays que vous préféfrez.)

2. J'écoute l'émission "Inked" (Ver Français: Tattoués.) à MusiquePlus ou MuchMusic et Opening Night à Food Network.

3.D'habitude, je n'aime pas le genre télé-réalité. Je trouve que la majorité des leurs competiteurs sont égoïstes et mesquins. Inked a certaines personnes qui créent de la drame pour rien, mais il me semble que la majorité des personnes sur Inked et Opening Night sont plus vérisemblables. Elles ont l'air réeles, non-fabriquées.

4. Nous discutons les competiteurs/personnes: de leurs attitudes, de leurs relations avec les autres personnes. Quand nous parlons de "Inked," nous évaluons la qualité des tatouages, aussi.

5. Je crois qu'il y a une grosse demande (particulièrement des ados et jeunes adultes) pour ces emissions. Les ados veulent écouter des émissions à propos des jeunes "juste comme eux."

6. Ma réponse à cette question n'est pas représentative. Les cannaux qui montent les émissions télé-réalité que j'écoute sont des cannaux soit de musique ou de gastronomie, donc il montrent les mêmes publicités qu'ils montrent toujours: pour les groupes musicales, des produits pour la cuisine, d'autres programmes sur ce canal ou des produits pour des ados (téléphones cellulaires, chaînes de magasin de vêtements etc.)

7. Ugh! Non merci! Si je voulais me faire tattouée, il vaudra la peine être filmée pour Inked pour pouvoir être tattouée par un des artistes dans ce studio, par contre.

I hope you can use those for your class.

--EV--
Congrats Canada's Juniors! 5 in a row!
Last Sunday morning, the sunshine felt like rain.
Week before, they all seemed the same.
And oh, I ain't wastin' time no more
Cause time goes by like hurricanes, and faster things.
--The Allman Brothers Band

Things seem impossible until you start to do them.

PM me anytime. I love to talk. :]

(#7 (permalink)) Old
molliegym Offline
Member
Junior TeenHelper

molliegym's Avatar

Name: Molly

Re: Anyone who speaks French? - January 12th 2009, 02:38 PM

Thanks to everyone for the responses! Can one of the mods close the thread now?
  Send a message via AIM to molliegym Send a message via MSN to molliegym  
  (#8 (permalink)) Old
Mel Offline
Member
Outside, huh?

Mel's Avatar

Name: Mel

Blog Entries: 2

Re: Anyone who speaks French? - January 13th 2009, 07:07 PM

As requested, closed.

∞ 1.16.07 ∞ 7.4.07 ∞ 9.16.08 ∞

Click here to PM me. | Never Give Up ツ

I have not failed.
I've just found 10,000 ways that won't work.

Closed Thread

Bookmarks

Tags
french, speaks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules